top of page
חיפוש
rpeiplaw

אושר בכנסת תיקון 13 לחוק הגנת הפרטיות

עודכן: 12 באוג׳


חדש לגמרי משולחן הכנסת - אישור תיקון לחוק הגנת הפרטיות .


להלן הלינק לעמוד הרלבנטי באתר משרד המשפטים- של הרשות להגנת הפרטיות, ובו סיכום השינויים שתיקון 13 לעיל מביא עמו:


תיקון החוק - שעבר בכנסת בקריאה שניה ושלישית ב-5.8.24, נועד בין השאר לעדכן את הדין בנוגע להגנה על פרטיות - כך שיתאים לאתגרים העדכניים כגון: הגנה מפני מתקפות סייבר, שיתוף יתר של פרטים אישיים של פרטים בחברה על ידי גופים שונים- פרטיים וציבוריים, מתן שיניים לרשות הרלבנטית- הרשות להגנה על פרטיות- על מנת שהחוק והתקנות בנוגע להגנה על פרטיותינו ילקחו ברצינות ויאכפו בדרך הראויה על ידי כל מי שנחשף למידע אודותינו כאזרחים, כתושבים, כמשמתשמים ברשת או כלקוחות של ארגונים רבים שהם חלק ממארג החיים והחברה שלנו.


להלן הנקודות, לקוחות מהפרסום לעיל של הרשות להגנת על הפרטיות, שהרשות בחרה להדגיש בסיכום שלה, של התיקון האמור:

  1. הרחבת סמכויות הפיקוח והאכיפה של הרשות להגנת הפרטיות

  2. חובת מינוי ממונה הגנת הפרטיות בארגונים רבים במשק

  3. קביעת הסדר פיקוח מיוחד בתחום הפרטיות בגופים ביטחוניים

  4. הפחתת הנטל הרגולטורי באמצעות צמצום משמעותי של חובת רישום מאגרי מידע דיגיטליים

  5. קביעת איסור גורף על עיבוד מידע אישי שנאסף באופן לא חוקי ועבירות פליליות חדשות במאגרי מידע

  6. התאמת כלל ההגדרות בחוק להתפתחויות הטכנולוגיות, החברתיות והמשקיות ולהסדרים הקיימים בחקיקה מודרנית של הגנת הפרטיות במדינות מובילות

  7. הרחבת הסמכות לפסוק פיצויים ללא הוכחת נזק


בסיכום של הרשות- בקישור לעיל- פירוט והסבר לכל אחת מהנקודות האמורות. מומלץ לכל עסק מקטן ועד גדול לבחון את התיקון, את השלכותיו לגביו, ולהתחיל להתנהל לפיו- שכן החוק יכנס לתוקף בתוך שנה ממועד פרסומו.

מומלץ גם לכולנו, כפרטים, אזרחים או תושבים, לבחון את הזכויות שלנו לפרטיות- ולהיות מודעים לקיומן- גם אל מול הכוחות העצומים שסובבים אותנו בכל חלק מהחיינו- שבו הפרטיות שלנו נמצאת במבחן. החל מאתרי שירות, דרך מוסדות מדינה,מוסדות פיננסיים למיניהם, סקרים, מועדוני צרכנות וכיוצא באילו.


למעוניינים להיכנס לעובי הקורה- מעבר לסיכום האמור של הרשות להגנת הפרטיות, מצ"ב קישור מנוסח הצעת החוק כפי שהוגש בכנסת לקריאה שניה ושלישית :


*הכותבת - עו"ד רחלי פשר אייקנאר, היא עו"ד בתחום הידע והקניין הרוחני גם בנוגע לטיפול בתכנים דיגיטאליים - בין השאר בנוגע לזכויות יוצרים ו/או מבצעים, לפרטיות ולהמנעות מלשון הרע.

הכתוב בכתבה זו אינו ייעוץ משפטי ואין להסתמך עליו ככזה.  


35 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page