top of page
חיפוש
rpeiplaw

התייעצות עם AI בנוסף לבדיקה מול עורך/ת דין ולא במקומה

עודכן: 26 ביולי


ייעוץ משפטי בעזרת AI? איך להשתמש ב-AI לקבל עצות משפטיות? האם אפשר לקבל ייעוץ משפטי ממשי מבינה מלאכותית?


כשאתם מוצאים עצמכם בצומת משפטית - לפני הסכם, לפני עיסקה, לפני רכישה, לפני מכירה, לפני סיכסוך- תשקלו בכובד ראש את האפשרות של קבלת ייעוץ משפטי. טוב יותר לקבל אותו כסיוע בקבלת החלטות נכונות לכם מאשר לבקשו כליווי בתקלות או במצבים משפטיים שניתן היה למנוע.

רבים מהעסקים מבקשים תשלובות מ-AI-ניתן לשאול את הבינה המלאכותית כל שאלה - ובכלל זה שאלות משפטיות מאוד מפורטות - והיא מספקת תשובות.

גם כשנתקלים בבעיה רפואית- ניתן לחפש תשובה במנועי החיפוש - אך רופאים כבר שנים ממליצים להתייעץ איתם בעניין רפואי מתפתח ולא להסתפק בתשובות של GOOGLE- D"R" - GOOGLE".

רק פרומפטינג חכם יספק תשובות טובות של ה-AI - אבל החכמה היא אכן לדעת מה לשאול ואיך לשאול, ובדיוק כמו שנועץ בתחום הרפואי עלול לפספס ולא לשאול את הבינה המלאכותית את השאלות הנכונות- כך גם הנועץ המשפטי- עלול לפספס את לב העניין המשפטי שמעסיק אותו.

חשוב לבדוק את התשובות ואת המקורות- ולוודא שהן תשובות מבוססות ונכונות מבחינה משפטית- כדאי להזהר מערבוב של מקורות רבים שה-AI סורקת ואמנם יוצרת תשובות שנראות מלומדות- אבל בשורה התחתונה- מבלי שמשפטנים בדקו אותן - יתכן כי הן מלאות שגיאות או שאינן תואמות את הצרכים של הנועצים ב-AI. השימוש ב-AI עלול להיות כל כך מתעתע - כך לדוגמא- גם משפטנים ניזוקו מקבלת תשובות ב-AI. למשל- עורכי דין הסתמכו על פסקי דין שלכאורה סיפקה ה-AI אך הסתבר כי אינם קיימים(הרשת מלאה בכתבות על כך)- דהיינו- עורכי דין כמו רופאים יודעים כי על מנת לספק ייעוץ מהימן- יש לוודא כי הוא מבוסס על מקורות מידע או ידע אמינים.

התייעצות עם עו"ד מלווה באחריות על הייעוץ שניתן- לא כך כשמתייעצים עם - AI- אם גיליתם שעורך דין נתן לכם ייעוץ המבוסס על נתונים שגויים- תוכלו ליצור עמו קשר ולבקש גם הבהרות וגם סיוע בתיקון העניין. לא כך בשימוש ב-AI. זו יועצת ששמחה לספק את המידע בחינם או בזול ובמהירות- אך היא ממש לא כתובת לטענות, לתלונות או לבקשת סיוע במקרה של תקלה.

כדאי ללמוד מה-AI את הנושא לפני הייעוץ- למרות כל האמור לעיל- AI יכולה לשמש ככלי מצטיין אם משתמשים בו בזהירות. כך למשל- מומלץ לעשות שימוש מושכל במה שה-AI מציעה לנו. אפשר באמצעותה ללמוד נושאים, אפשר לשאול שאלות ואפשר להגיע לייעוץ משפטי עם עורך דין מוכנים יותר- על מנת שהייעוץ שעלותו לא תמיד פשוטה לכל נועץ- תהיה כמה שיותר יעילה- ומירב הזמן בה יאפשר לעו"ד לספק לכם ערך מוסף ל-AI ולמידע שבא- בצורת נסיון, ניתוח, שיקול דעת ועצה טובה.



*הכותבת - עו"ד רחלי פשר אייקנאר, היא עו"ד בתחום הידע והקניין הרוחני וכן בתחומים מסחריים הנוגעים לנכסי קניין רוחני ודיע ובכלל זה תכנים מכל הסוגים.

*הכתוב בכתבה זו אינו ייעוץ משפטי ואין להסתמך עליו ככזה.  






19 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page